Ronde Van Vlaanderen 2010

Zoals beloofd, een kort verslag van de rit afgelopen zaterdag. De meeste verhalen heb ik persoonlijk niet gezien, wegens ergens achteraan aan het rijden.

De afspraak begon om halfzeven aan Bodart parking en zoals traditie vereist was Mille wederom twintig minuten te laat. Snel naar Ninove gereden om daar te starten aan de helse rit. Aangezien de helft niet was ingeschreven was er ook hier een redelijk lang oponthoud (punt voor volgende vergadering trouwens).

Na 25km te hebben gereden was al snel duidelijk dat Mille superbenen had en solliciteerde naar het kopmanschap van het B-Team. Het was ook al snel duidelijk dat de Webmaster z’n fiets geluiden maakte die een fiets normaal gezien niet hoort te maken. De andere kopman Toche had hier reeds voorspeld dat Kurre geen enkele helling zou opgeraken met dat vehikel.

Kilometer 30 : de eerste regenbuien beginnen en het Flandrien gevoel komt bij iedereen naar boven. De eerste kasseistrook maakt direct een slachtoffer, het nieuwe B-team lid voor een dag Menno, krijgt een tik van een Tom Boonen-wannabe en gaat onderuit.

Kilometer 45 : de eerste bevoorrading en hier komen we ook Smolders terug tegen.

Groot wapenfeit 1 : Kilometer 57, de Kluisberg: een krakend en door merg en been snijdend geluid raast door het peloton : Kurre z’n derailleur heeft het begeven (dit tesamen met een zware valpartij en moet direct opgeven)

Groot wapenfeit 2 : afdaling Kluisberg : Willy z’n remmen begeven het en moet ook onmiddellijk opgeven. Op dit moment rijden Erik en Smolders vooraan. Erik zal ik niet meer tegenkomen tot aan den toog, Smolders en ik besluiten om de weg onder ons twee verder te zetten.

Groot wapenfeit 3: Paterberg : Menno en ik wachten boven op Smolders die plat gereden is aan de voet van de Paterberg. Band vervangen en terug verder naar de Koppenberg.

Groot wapenfeit 4 : De secretaire geraakt niet op de koppenberg wegens het volk (en is daar serieus pissig voor) en de modder en besluit boven te wachten op Smolders.

Na een tien minuten nog geen Smolders te bespeuren en ik rijd dan maar verder. Aan de twee bevoorrading (na 90km) bel ik Smolders die dan nog op de koppenberg zit, zijn band was ontploft … die zouden we niet meer terugzien.

Groot wapenfeit 5 : Afdaling Knokteberg: Toche gaat lelijk op z’n gezicht, broek/tenue beschadigd, fiets valt nog mee en hij kan nog verder.

Groot wapenfeit 6 : Enkele leden komen Colpie tegen aan de bevoorrading, stiekem aan het trainen ???

Groot wapenfeit 7 : Mille komt ook onzacht in aanraking en moet een tiental minuten langs de kant gaan zitten om te bekomen (verder geen schade denk ik)

Groot wapenfeit 8 : De secretaire botst langs alle kanten over de Haaghoek en besluit op dit eigenste moment dat hij nooit ofte nimmer nog zal deelnemen aan deze klotekoers !

Rond vier uur komen de eerste Berggeiten binnen, ikzelf kom rond 16u45 (dacht ik, ben niet zeker) binnen.

Veel napraten (lees: klepperen) zit er niet in, we moeten nog op de voetbal geraken die avond.

Smolders komt nog een pak later binnen, serieus buiten tijd šŸ™‚

Na de aankomst rijden Erik en ik terug naar de auto. Op dit kleine stukje probeert Erik de file te ontwijken door op een natte borduur te rijden, waarna hij de dallen van het voetpad van zeer kortbij kan bewonderen (verder geen schade denk ik)

Alles tesamen : 5 valpartijen.

Besluit van de secretaire: de enige kasseien die ik dit jaar nog doe is als ik met de auto naar de voet van de Koppenberg rijd om daar snel m’n fiets te pakken en dat beest op te rijden (en daarna vijf Duvels in cafe Den Os te gaan drinken om dit te vieren)

Leave a reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.